Halaman


InfoTegar Fans

Tunggu 5 Saat...! atau..Tutup

Ahad, 22 Disember 2013

Pada Mulanya Aku & Tiang Lampu




Pada mulanya aku tak rasa apa apa.. sebenarnya aku dalam perjalanan nak pergi kerja.. dalam perjalanan nak ke kilang aku temankan umi ke pekan, sementara membantu buang sampah.. sebelah kedai handphone.. aku menunggang motor suzuki buruk.. umi pula berkereta..

Yups.. pada mulanya aku tak tahu apa-apa.. aku ketika itu terfikir tentang gaji yang akan diperoleh pada hari tu.. gembira.? sudah tentu.. semua orang nak duit.. jadi, hari tu aku fikirkan apa yang boleh aku beli dengan wang yang aku peroleh..


pada mulanya aku tak rasa apa-apa.. pada selekoh kedua sebelah kiri, jalan Bukit Tembakau.. aku hanye nampak daun daun dan ranting.. aku rase seperti dalam mimpi.. aku sentap seketika.. lama aku terbaring.. kemudian perasaan risau mula menguasai diri.. sah! aku dah eksiden..

rupa rupanye aku terlanggar tiang lampu!.. oh ,tuhan ampunilah dosa dosa ku.. serius.. kejadian ni memang bukan aku yang nak.. tengah hari waktu zohor.. terus terang aku bukan nak salahkan takdir.. kebetulan jalan yang aku lalu tu memang tar berpasir..


dengan kelajuan motor 40 km/j aku akhirnye dihempap motor ketiang.. bahagian peha kanan ku patah dua.. tulang terkeluar.. itu lah kisah, pada mulanya aku tak merasakan ape ape.. bila risau mula menguasai diri.. aku cuba sedaya upaya menagih bantuan..

selang 30 minit ambulan datang.. aku diangkat ke ambulan, dibantu orang kampung dan staf hospital.. umi dengan longlai lihat aku dari jauh.. maafkan aku umi, buat kau terasa susah akan kejadian ..  sampai di hospital aku dah mula rasa kesakitan yang amat dahsyat.. ketika diwad kecemasan aku diletakkan kedalam bilik khas.. bilik tunggu giliran.. huh.. pedihnye aku tahan dengan doa harap pada Allah..

sekian sahaja.. pengalaman kaki patah.. semoga pengalaman ini mengajar 1000 erti kehidupan..
Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

8 comments

  1. Aduuhh, dpt rasa sakit tu. Eeeeeeeeee.. Minta2 dijauhkan :( Tak tau bila kisah ni berlaku tp harap cpt sembuh. Hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekarang dah boleh jalan macam biase.. cuma tak bole berdiri lame.. :)

      Padam
  2. Dapat bayangkan. Sebab pernah juga accident yang kalau org tengok, org kata tak percaya saya masih hidup lagi. Syukurlah masih bernyawa. Sakit itu ujian....

    BalasPadam

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2011 Info Tegar ∙ Designed by World Wide Fans