Halaman


InfoTegar Fans

Tunggu 5 Saat...! atau..Tutup

Sabtu, 25 Januari 2014

SADIS! Pelajar Didenda Makan Rumput




Kejadian yang tak diingini berlaku di sekolah jenis kebangsaan cina Sungkai.. dua orang pelajar tahun 4 didenda gantung loceng dan makan rumput.. sadis jugak ni.. oleh kerana saye yang dulu pernah juga terinaya kerana guru yang tak mengikut etika perguruan.. jadi saye pun berbesar hati nak share info kepada anda semua tentang jenayah guru.. dikatakan pelajar tahun 4 tu hanye tidak membuat kerje sekolah je.. 
Buat duit sambil berfacebook! Daftar je..


Ape lah sangat kesalahan pelajar tu.. tak buat kerje sekolah je pun.. tak menjejaskan kerjaya la.. malah kamu dipandang mulia disisi tuhan dan manusia.. tugas mendidik ni memang susah lagi tension.. tapi janganlah ikutkan perasaan marah tu.. pelajar itu juga mengatakan denda kami tu akan di sebarkan ke laman social(facebook).. jadi pelajar tu pun mengadu kepada ibubapa.. dan Yarnis Kasumi Dewi Zainal Aripin, 31 telah pun membuat laporan polis..


Dikatakan peristiwa ni berlaku 23 jan 2014 yang lalu.. 3.00 pm di S.J.K. (C) Khai Meng Sungkai.. guru yang menghukum pelajar itu menggelar dua orang ini sebagai "lembu!".. malah cikgu itu ade jugak beri penjelasan ..“Cikgu bagi penjelasan dua murid ini sebenarnya ada potensi untuk maju tetapi memandangkan prestasi tak bagus, jadi cikgu mengenakan denda terhadap mereka,” kata Som Sak. dan ketua balai polis Tapah Supt Som Sak Din mengatakan eksiden denda itu berlaku ,tapi pelajar itu tidak disuruh makan rumput..

Biase la.. dah name pun guru.. memang tak lari dari denda murid.. tapi denda itu disalah tafsir.. dende yang dikatakan untuk mendidik itu disalah tindak.. denda itu tidak pun mendidik pelajar.. malah hormat kepada guru hilang sama sekali.. hanye ketakutan yang menyelubungi jiwa pelajar tersebut.. jadilah guru yang membina tamadun.. kita tengok pengakuan bersuara pelajar tu diberita TV malam ni.. saksi ade jangan risau..

sekian..

Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 comments

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2011 Info Tegar ∙ Designed by World Wide Fans