Halaman


InfoTegar Fans

Tunggu 5 Saat...! atau..Tutup

Rabu, 1 Januari 2014

[TURUN] Berbalah ke.. Pertahankan..




selamat pagi dan salam sejahtera,



Semalam telah berlakunye satu perhimpunan rakyat.. yang dinamakan Himpunan TURUN 31-12-13.. kekecohan belaku.. biasa lah perhimpunan macam ni ade je dalang dalang yang buat hal.. padahal, perhimpunan ini bertujuan untuk menunjuk perasaan rakyat jelata pada kerajaan, tentang harga barangan yang naik baru baru ni..

InfoTegar bukanlah penyokong tegar politik Malaysia ni.. tapi sedih.. Perbalahan dan Pertahankan jadi suatu perkara dan tindakan yang sama.. nak pesan pada diri sendiri jugak..  jadilah manusia yang inginkan keamanan.. dari manusia yang pertahankan perbalahan.. setuju..?


Perhimpunan itu juga menghormati perlembagaan politik di Malaysia.. malah tuntutan perhimpunan TURUN pun dah ade.. jadi yang turun itu pun bukan lah semua pembangkang.. malah penyokong kerajaan pun turut turun sama untuk bela nasib sendiri.. dah itu saja caranye.. memang bersuara itu lah caranye.. cara rakyat..  setuju tak..?

Suara Rakyat Suara Keramat :

" When the RICH rob the POOR it's called Business "

" When The POOR Fight Back It's CALLED VIOLENCE "

Pertanyaan sahabat InfoTegar.. "kenape sesama islam dimalaysia ini berbalah..?"

Itu bukan balah.. tapi pertahankan hak.. pertahankan kebenaran..perjuangan  perlukan pengorbanan.. ade juga yang berbalah.. itu bukan cara yang terbaik.. sebaiknye tunjuk perasaan dengan aman, ikut cara islam.. tak perlu berbalah.. itu bukan penyelesaian dan penutup suatu masalah..

Ade pun berbalah ini mengikut syariat.. pertahankan hak.. itu sukar dan ia satu kewajipan bagi umat islam.. fikir jalan yang terbaik sebelum berbalah.. itu jalan penyelesaiannye.. dari berbalah berakhir dengan peperangan dan kepupusan umat manusia.. umat nabi!.

peace, sekian..
Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 comments

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2011 Info Tegar ∙ Designed by World Wide Fans